Μία ανέλπιστη ευκαιρία για άμεση υπερ-ενίσχυση της ισχύος της ΠΑ με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, ανάλογη με ότι έχει συμβεί με τα 400 άρματα μάχης Μ1Α1 Abrams, έστω και αν εδώ δεν πρόκειται για δωρεάν αοδοχή, παρουσιάζεται με την απόσυρση λόγω οικονομικών περικοπών αλλά και απόσυρσης των ΗΠΑ από το Ιράκ όπου στάθμευάν, 48 μαχητικών αεροσκαφών F-15C/D από την USAF.
Ενδιαφέρον για την απόκτηση 24 από αυτά τα αεροσκάφη τα οποία είναι σε άριστη κατάσταση έχει ήδη εκδηλώσει η Αεροπορία του Ισραήλ ενδιαφέρεται για την απόκτηση μέρους αυτών των αεροσκαφών ως μία λύση ανάγκης μέχρι την έλευση των πρώτων F-35 τα οποία κατά τους Ισραηλινούς θα είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα το 2017.
Τα αεροσκάφη είναι σε άριστη κατάσταση, κατασκευής μεταξύ 1990-2000 και έχουν μπροστά τους τουλάχιστον 15-25 χρόνια επιχειρησιακής ζωής.
Το κόστος κτήσης και επιχειρησιακής αξιοποίησης με πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης (SLEP) υπολογίζεται ότι δεν θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. δολάρια ανά αεροσκάφος (τόσο το υπολογζουν οι Ισραηλινοί) και ακόμα και αν οι Ισραηλινοί απορροφήσουν τα 24 από αυτά, τα εναπομείναντα 24 είναι κοντά στο κρίσιμο νούμερο των 30 μαχητικών τα οποία επρόκειτο να αγοραστούν το 1999 και την τελευταία στιγμή στο ΚΥΣΕΑ άλαξε η εισήγηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και επιλέχθηκαν τα F-16 Block 52+.
Σίγουρα θα μπορούσαν να βρεθούν και άλλα 6 F-15C/D για να σχηματιστεί μια υπερενισχυμένη Μοίρα στην ΠΑ, ενός αεροσκάφους, το οποίο υπό τις παρούσες συνθήκες είναι το μοναδικό που μπορεί "να παίξει μπάλα" στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μια κοινή ελληνοϊσραηλινή κρούση στην κυβέρνηση των ΗΠΑ για την απόκτηση των αεροσκαφών αυτών θα έδινε μία προσωρινή λύση στην ΠΑ μέχρις ότου η οικονομική κατάσταση της χώρας βελτιωθεί. Με κόστος στην χειρότερη περίπτωση 300 εκατ. δολαρίων αποπληρωτέων με FMS η χώρα "θα άλλαζε κατηγορία" σε ότι αφορά τις αποστολές CAP και COMAO στα βάθη της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και της τουρκικής ενδοχώρας.
Και μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και ένα αεροσκάφος το F-15 Silent Eagle το οποίο από πολλούς θεωρείται η καλύτερη απάντηση στο F-35, του οποίου ένας μικρός αριθμός 10-20 αεροσκαφών (και λέμε μικρός γιατί το κόστος του φτάνει τα 115 εκατ. δολάρια) θα συμπλήρωνε κατά απόλυτο τρόπο την δύναμη των 24-30 F-15C/D και θα δημιουργούσε μια δύναμη κρούσης/αποτροπής που θα έκανε να το σκεφθεί τρεις φορές, όποιον εποφθαλμιούσε τα ελληνικά ή κυπριακά κοιτάσματα πετρελαίου.
Η απόκτηση των αεροσκαφών αυτών θα μπορούσε να συνοδευτεί με την επιτέλους απόσυρση των A-7 και εν συνεχεία με την προμήθεια Silent Eagle να ξεκινήσει περί το 2017 η απόσυρση των 35 F-4E AUP τα οποία και σημαντικό αριθμό πιλότων απαιτούν και μεγάλο κόστος λειτουργίας έχουν.
Αναμφίβολα μία τέτοια επένδυση ακόμα και εφόσον τα αεροσκάφη δοθούν στην ΠΑ δωρεάν θα είναι σημαντική αφού θα χρειαστούν αν όχι νέα προστατευόμενα shelter μεγαλύτερων διαστάσεων υπόστεγα στις προωθημένες βάσεις της Κρήτης τα οποία θα προστατεύουν τα αεροσκάφη από τα στοιχεία της φύσεως.
Σε ότι αφορά τα ευεργετικά αποτελέσματα των από την αύξηση της ακτίνας δράσης της Π.Α. σε αποστολές παντός είδους, σημειώνουμε αυτό: Η εμπειρία των Ισραηλινών από τις επιχειρήσεις του Σεπτεμβρίου στο κοίτασμα "Αφροδίτη" έδειξαν ότι ακόμα και σε τόσο κοντινές με τις βάσεις του περιοχές τα F-16 χρειαζόντουσαν εναέριο ανεφοδιασμό ίσως και τρεις φορές κατά την διάρκεια μακράς περιπολίας, αντίθετα με τα F-15 Ra'am που κατάφερναν να ανταπεξέλθουν κατά κανόνα χωρίς ανεφοδιασμό.
Και βέβαια στα πλαίσια της συνεργασίας των δύο αεροπορικών δυνάμεων η ΠΑ θα μπορούσε να αντλήσει σημαντική γνώση και εμπειρία από την Ισραηλινή Αεροπορία. Χάρις στην μεγάλη αυτονομία του το F-15C/D Eagle (σχεδόν 2.000 χλμ,) παραμείνει για πολλές ώρες στο αέρα περιπολώντας την θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κύπρου και της Κρήτης σε συνεργασία με τα EMB-145H ERIEYE AEW&C.
Πιο συγκεκριμένα στα πλαίσια της ελληνοισραηλινής στρατιωτικής προσέγγισης και συνεργασίας και την κοινής αντίληψης για την διασφάλισης της περιοχής μεταξύ της Κύπρου και της Κρήτης όπου θα πλέουν τα πλοία LNG που θα μεταφέρουν στο μέλλον το ισραηλινό και κυπριακό φυσικό αέριο θα άξιζε να διερευνηθεί από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης η δυνατότητα παραχώρησης τουλάχιστον 24 αεροσκαφών F-15C/D Eagle από την Αεροπορία των ΗΠΑ στην ΠΑ.
Επιπλέον είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα αεροσκάφη θα χρειαστούν να περάσουν από πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης το οποίο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μαζί με το αντίστοιχο των ισραηλινών από την ΙΑΙ.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι με ένα ποσό χαμηλότερο από ότι θα χρειαζόταν για την αγορά νέων αεροσκαφών η ΠΑ θα μπορούσε να καλύψει την χώρο μεταξύ της Κύπρου και της Κρήτης με ένα αεροσκάφος εναέριας υπεροχής, μεγάλης αυτονομίας το οποίο διαθέτει το ισχυρό ραντάρ AN/APG-63 της εταιρείας Raytheon και βέβαια, όχι μόνο...
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ενδιαφέρον για την απόκτηση 24 από αυτά τα αεροσκάφη τα οποία είναι σε άριστη κατάσταση έχει ήδη εκδηλώσει η Αεροπορία του Ισραήλ ενδιαφέρεται για την απόκτηση μέρους αυτών των αεροσκαφών ως μία λύση ανάγκης μέχρι την έλευση των πρώτων F-35 τα οποία κατά τους Ισραηλινούς θα είναι σε επιχειρησιακή ετοιμότητα το 2017.
Τα αεροσκάφη είναι σε άριστη κατάσταση, κατασκευής μεταξύ 1990-2000 και έχουν μπροστά τους τουλάχιστον 15-25 χρόνια επιχειρησιακής ζωής.
Το κόστος κτήσης και επιχειρησιακής αξιοποίησης με πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης (SLEP) υπολογίζεται ότι δεν θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. δολάρια ανά αεροσκάφος (τόσο το υπολογζουν οι Ισραηλινοί) και ακόμα και αν οι Ισραηλινοί απορροφήσουν τα 24 από αυτά, τα εναπομείναντα 24 είναι κοντά στο κρίσιμο νούμερο των 30 μαχητικών τα οποία επρόκειτο να αγοραστούν το 1999 και την τελευταία στιγμή στο ΚΥΣΕΑ άλαξε η εισήγηση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και επιλέχθηκαν τα F-16 Block 52+.
Σίγουρα θα μπορούσαν να βρεθούν και άλλα 6 F-15C/D για να σχηματιστεί μια υπερενισχυμένη Μοίρα στην ΠΑ, ενός αεροσκάφους, το οποίο υπό τις παρούσες συνθήκες είναι το μοναδικό που μπορεί "να παίξει μπάλα" στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μια κοινή ελληνοϊσραηλινή κρούση στην κυβέρνηση των ΗΠΑ για την απόκτηση των αεροσκαφών αυτών θα έδινε μία προσωρινή λύση στην ΠΑ μέχρις ότου η οικονομική κατάσταση της χώρας βελτιωθεί. Με κόστος στην χειρότερη περίπτωση 300 εκατ. δολαρίων αποπληρωτέων με FMS η χώρα "θα άλλαζε κατηγορία" σε ότι αφορά τις αποστολές CAP και COMAO στα βάθη της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και της τουρκικής ενδοχώρας.
Και μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και ένα αεροσκάφος το F-15 Silent Eagle το οποίο από πολλούς θεωρείται η καλύτερη απάντηση στο F-35, του οποίου ένας μικρός αριθμός 10-20 αεροσκαφών (και λέμε μικρός γιατί το κόστος του φτάνει τα 115 εκατ. δολάρια) θα συμπλήρωνε κατά απόλυτο τρόπο την δύναμη των 24-30 F-15C/D και θα δημιουργούσε μια δύναμη κρούσης/αποτροπής που θα έκανε να το σκεφθεί τρεις φορές, όποιον εποφθαλμιούσε τα ελληνικά ή κυπριακά κοιτάσματα πετρελαίου.
Η απόκτηση των αεροσκαφών αυτών θα μπορούσε να συνοδευτεί με την επιτέλους απόσυρση των A-7 και εν συνεχεία με την προμήθεια Silent Eagle να ξεκινήσει περί το 2017 η απόσυρση των 35 F-4E AUP τα οποία και σημαντικό αριθμό πιλότων απαιτούν και μεγάλο κόστος λειτουργίας έχουν.
Αναμφίβολα μία τέτοια επένδυση ακόμα και εφόσον τα αεροσκάφη δοθούν στην ΠΑ δωρεάν θα είναι σημαντική αφού θα χρειαστούν αν όχι νέα προστατευόμενα shelter μεγαλύτερων διαστάσεων υπόστεγα στις προωθημένες βάσεις της Κρήτης τα οποία θα προστατεύουν τα αεροσκάφη από τα στοιχεία της φύσεως.
Σε ότι αφορά τα ευεργετικά αποτελέσματα των από την αύξηση της ακτίνας δράσης της Π.Α. σε αποστολές παντός είδους, σημειώνουμε αυτό: Η εμπειρία των Ισραηλινών από τις επιχειρήσεις του Σεπτεμβρίου στο κοίτασμα "Αφροδίτη" έδειξαν ότι ακόμα και σε τόσο κοντινές με τις βάσεις του περιοχές τα F-16 χρειαζόντουσαν εναέριο ανεφοδιασμό ίσως και τρεις φορές κατά την διάρκεια μακράς περιπολίας, αντίθετα με τα F-15 Ra'am που κατάφερναν να ανταπεξέλθουν κατά κανόνα χωρίς ανεφοδιασμό.
Και βέβαια στα πλαίσια της συνεργασίας των δύο αεροπορικών δυνάμεων η ΠΑ θα μπορούσε να αντλήσει σημαντική γνώση και εμπειρία από την Ισραηλινή Αεροπορία. Χάρις στην μεγάλη αυτονομία του το F-15C/D Eagle (σχεδόν 2.000 χλμ,) παραμείνει για πολλές ώρες στο αέρα περιπολώντας την θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κύπρου και της Κρήτης σε συνεργασία με τα EMB-145H ERIEYE AEW&C.
Πιο συγκεκριμένα στα πλαίσια της ελληνοισραηλινής στρατιωτικής προσέγγισης και συνεργασίας και την κοινής αντίληψης για την διασφάλισης της περιοχής μεταξύ της Κύπρου και της Κρήτης όπου θα πλέουν τα πλοία LNG που θα μεταφέρουν στο μέλλον το ισραηλινό και κυπριακό φυσικό αέριο θα άξιζε να διερευνηθεί από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης η δυνατότητα παραχώρησης τουλάχιστον 24 αεροσκαφών F-15C/D Eagle από την Αεροπορία των ΗΠΑ στην ΠΑ.
Επιπλέον είναι σχεδόν σίγουρο ότι τα αεροσκάφη θα χρειαστούν να περάσουν από πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης το οποίο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μαζί με το αντίστοιχο των ισραηλινών από την ΙΑΙ.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι με ένα ποσό χαμηλότερο από ότι θα χρειαζόταν για την αγορά νέων αεροσκαφών η ΠΑ θα μπορούσε να καλύψει την χώρο μεταξύ της Κύπρου και της Κρήτης με ένα αεροσκάφος εναέριας υπεροχής, μεγάλης αυτονομίας το οποίο διαθέτει το ισχυρό ραντάρ AN/APG-63 της εταιρείας Raytheon και βέβαια, όχι μόνο...
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
No comments:
Post a Comment