To Sukhoi Su-35 BM είναι μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων ρώσικης κατασκευής. Έχει σχεδιαστεί κυρίως για εναέρια υπεροχή αλλά και για στρατηγικά πλήγματα. Το Su-35 κατασκευάζεται από την Sukhoi Company, και μπήκε σε γραμμή παραγωγής, για πρώτη φορά,το 2011.
Το Sukhoi-35 είναι σχεδιασμένο πάνω στην βάση που θα κατασκευαστεί το καινούριο αεροσκάφος 5ης γενιάς (Su-50/PAK-FA). Το Su-35 εξελίχθηκε (με βάση το Su-27SM/Su-35Mk2) την δεκαετία του '90 με βάση λύσεις, οι οποίες εφαρμόζονται στην ανάπτυξη του μαχητικού πέμπτης γενιάς. Το αεροσκάφος είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να παρέχει πολύ υψηλές επιδόσεις, όπως: «υπερευελιξία» του αεροσκάφους και τη δυνατότητα εκτέλεσης ακραίων ελιγμών με γωνία προσβολής άνω 90 μοιρών, υπερηχητική ταχύτητα χωρίς αυτό να επηρεάζει την εμβέλειά του, δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ αεροσκαφών, μέσω του οποίου πραγματοποιείται ανταλλαγή δεδομένων στοχοποίησης και ανίχνευση στόχων, αύξηση της δυνατότητας μεταφοράς οπλισμού, ικανότητα για μεγάλη διάρκεια πτήσης σε χαμηλό ύψος, ενώ φέρει ειδική επικάλυψη σε ζωτικά σημεία της δομής, για χαμηλή υπογραφή ίχνους στα ραντάρ του αντιπάλου.
Κινητήρες: Το προωστικό σύστημα αποτελείται από δυο (2) ισχυρούς στροβιλοκινητήρες διπλής ροής τύπου AL-41F1A, εφοδιασμένους με ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης σε όλους τους άξονες. Οι κινητήρες ελέγχονται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πτήσης. Οι κινητήρες θεωρούνται εκδόσεις των εξελιγμένων κινητήρων AL-41 οι οποίοι προορίζονται για τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς της Ρωσίας, με παλαιότερης γενιάς πυρήνα, πιθανότατα προερχόμενο από τον AL-31. Οι κινητήρες κωδικοποιούνται συχνά σαν 117S και ουσιαστικά μπορούν να χαρακτηριστούν σαν ιδιαίτερα εξελιγμένες εκδόσεις των AL-31, καθώς οι AL-41 θα διαθέτουν έναν εντελώς καινούργιο πυρήνα. Το γεγονός ότι οι κινητήρες αυτοί αποδίδουν 14.5 τόνους ώσης έκαστος καθώς και ότι χάρις στην χρήση εξελιγμένων συνθετικών υλικών και τιτανίου στο σκελετό του αεροσκάφους, το βάρος του έχει μειωθεί κατά 20% του προσδίδει ανεπανάληπτο λόγο ώσης προς βάρους σε σχέση με παλιότερα μοντέλα Su-27 και βελτιωμένες επιδόσεις. Το αεροσκάφος θα διαθέτει ικανότητα υπερηχητικής πτήσης χωρίς την χρήση μετάκαυσης σε μεγάλο φάσμα αποστολών (supercruise), χωρίς όμως οι δυνατότητες του να συγκρίνονται άμεσα με εκείνες αεροσκαφών πέμπτης γενεάς όπως το Raptor.
Cockpit: Ο θάλαμος διακυβέρνησης διαθέτει δυο μεγάλες έγχρωμες οθόνες των 19 ιντσών τύπου LCD. Η διαχείρισή τους πραγματοποιείται από κέρσορες που βρίσκονται στο χειριστήριο, στη μανέτα και στα κουμπιά γύρω από αυτές. Για την αποφυγή σφαλμάτων διατίθεται λογισμικό συγχώνευσης δεδομένων. Ο πιλότος φέρει επίσης σκοπευτικό επί κράνους. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα σύστημα για την καταγραφή της φυσικής κατάστασης του πιλότου.Σύστημα ελέγχου του αεροσκάφους: Λειτουργίες αυτόματων διορθώσεων σε: trimming, stabilization(σταθερότητα), nozzle control (έλεγχος ακροφύσιων κινητήρα), stall (απώλεια στήριξης). Σύστημα HOTAS
Σύστημα καυσίμου: Με 2 πρόσθετες δεξαμενές καυσίμου φτάνει την ακτίνα δράσης των 3.600 km. Δυνατότητα ανεφοδιασμού εν πτήση (με χρήση του probe) και λειτουργία tanker.
Σύστημα ναυτιλίας και σύστημα σκόπευσης: Έχει συστήματα ραδιοναυτιλίας και αυτόνομο αδρανειακό και δορυφορικό σύστημα ναυτιλίας. Χρησιμοποιεί ψηφιακό σύστημα χαρτών και μεταδίδει ψηφιακά στοιχεία μέσω οπτικών ινών για υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία. Επίσης διαθέτει ατρακτίδιο σκόπευσης.
Σύστημα Επικοινωνίας: Έχει 2 ασύρματους UHF/VHF. Ανταλλάσει δεδομένα με σύστημα τύπου Link-16. Διαθέτει επίσης δυνατότητα αυτόματης ανταλλαγής στοιχείων μέσω ράδιο καναλιών. Για μεγαλύτερη ασφάλεια διαθέτει και συστήματα κρυπτογράφησης στοιχείων και συνομιλιών από παρεμβολές και υποκλοπές.
Αυξημένη επιχειρησιακή διάρκεια ζωής: Αυξήθηκε η επιχειρησιακή ζωή σημαντικών κομματιών του αεροσκάφους. Ο κινητήρας έχει εξαιρετικά μεγάλη επιχειρησιακή ζωή για κινητήρα ρωσσικής κατασκευής.
Ραντάρ: Διαθέτει κεραία ηλεκτρονικής σάρωσης(ΑESA). Παρέχει δυνατότητες ανίχνευσης και παρακολούθησης εναέριων στόχων, κινουμένων στόχων εδάφους και επιφανείας και δυνατότητα χαρτογράφησης, αυτόματο σύστημα εξομάλυνσης της πτήσης σε χαμηλό ύψος και προηγμένο σύστημα ελέγχου βολής και άφεσης οπλισμού.
Ηλεκτροοπτικό σύστημα:
Σύστημα αυτοπροστασίας: Έχει υπερσύγχρονο 3ης γενιάς σύστημα εκτόξευσης θερμοβολίδων, παραπλανητικών φωτοβολίδων. Ο δέκτης προειδοποίησης και αναγνώρισης του παρέχει πληροφορίες διόπτευσης και τύπου της απειλής. Διαθέτει επίσης συστήματα προειδοποίησης ραντάρ, ακτινοβολίας, λέιζερ, εισερχόμενων πυραύλων και προηγμένα συστήματα παρεμβολών (Jammer). Το σύστημα αναφέρεται ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την στοχοποίηση των πυραύλων αντιραντάρ. Για το σύστημα αυτοπροστασίας αναφέρεται ότι λειτουργεί σε σε τρια διαφορετικά επίπεδα λειτουργίας: αυτοάμυνα, αμοιβαία προστασία και προστασία ομάδας.Το σύστημα αυτοπροστασίας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή δεδομένων στόχευσης σε ορισμένους τύπους πυραύλων που θα φέρει το αεροσκάφος, όπως οι πύραυλοι αντιραντάρ και πύραυλοι με σύστημα παθητικής καθοδήγησης.
Μείωση του ίχνους: Για τη μείωση του ίχνους του σκάφους έχουν χρησιμοποιηθεί και υλικά που απορροφούν την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία. Επιπλέον η καλύπτρα απέκτησε ειδικό επίχρισμα ώστε να μην μπορεί η ακτινοβολία ραντά να εισέλθει στο πιλοτήριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση του μεγέθους των κάθετων σταθερών, και τροποποιήσεις σε θυρίδες προσιτότητας και κεραίες συνέβαλαν στη μείωση του ίχνους. Θεωρείται ότι με αυτές τις βελτιώσεις το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του Sukhoi είναι αντίστοιχο ενός F-16, γεγονός σημαντικό με δεδομένο το μέγεθός του. Το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του Su-35BM εκτιμάται σε 2-4 m2, σημαντικά μικρότερο σε σχέση με προγενέστερα μοντέλα όπως το Su-30 MKI όπου φθάνει τα 20 m2, και κοντά στο ίχνος του EF2000, το οποίο αναφέρεται ότι περιορίζεται σε 1 m2.
Βόμβες
Κινητήρες: Το προωστικό σύστημα αποτελείται από δυο (2) ισχυρούς στροβιλοκινητήρες διπλής ροής τύπου AL-41F1A, εφοδιασμένους με ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης σε όλους τους άξονες. Οι κινητήρες ελέγχονται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου πτήσης. Οι κινητήρες θεωρούνται εκδόσεις των εξελιγμένων κινητήρων AL-41 οι οποίοι προορίζονται για τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς της Ρωσίας, με παλαιότερης γενιάς πυρήνα, πιθανότατα προερχόμενο από τον AL-31. Οι κινητήρες κωδικοποιούνται συχνά σαν 117S και ουσιαστικά μπορούν να χαρακτηριστούν σαν ιδιαίτερα εξελιγμένες εκδόσεις των AL-31, καθώς οι AL-41 θα διαθέτουν έναν εντελώς καινούργιο πυρήνα. Το γεγονός ότι οι κινητήρες αυτοί αποδίδουν 14.5 τόνους ώσης έκαστος καθώς και ότι χάρις στην χρήση εξελιγμένων συνθετικών υλικών και τιτανίου στο σκελετό του αεροσκάφους, το βάρος του έχει μειωθεί κατά 20% του προσδίδει ανεπανάληπτο λόγο ώσης προς βάρους σε σχέση με παλιότερα μοντέλα Su-27 και βελτιωμένες επιδόσεις. Το αεροσκάφος θα διαθέτει ικανότητα υπερηχητικής πτήσης χωρίς την χρήση μετάκαυσης σε μεγάλο φάσμα αποστολών (supercruise), χωρίς όμως οι δυνατότητες του να συγκρίνονται άμεσα με εκείνες αεροσκαφών πέμπτης γενεάς όπως το Raptor.
Cockpit: Ο θάλαμος διακυβέρνησης διαθέτει δυο μεγάλες έγχρωμες οθόνες των 19 ιντσών τύπου LCD. Η διαχείρισή τους πραγματοποιείται από κέρσορες που βρίσκονται στο χειριστήριο, στη μανέτα και στα κουμπιά γύρω από αυτές. Για την αποφυγή σφαλμάτων διατίθεται λογισμικό συγχώνευσης δεδομένων. Ο πιλότος φέρει επίσης σκοπευτικό επί κράνους. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα σύστημα για την καταγραφή της φυσικής κατάστασης του πιλότου.Σύστημα ελέγχου του αεροσκάφους: Λειτουργίες αυτόματων διορθώσεων σε: trimming, stabilization(σταθερότητα), nozzle control (έλεγχος ακροφύσιων κινητήρα), stall (απώλεια στήριξης). Σύστημα HOTAS
Σύστημα καυσίμου: Με 2 πρόσθετες δεξαμενές καυσίμου φτάνει την ακτίνα δράσης των 3.600 km. Δυνατότητα ανεφοδιασμού εν πτήση (με χρήση του probe) και λειτουργία tanker.
Σύστημα ναυτιλίας και σύστημα σκόπευσης: Έχει συστήματα ραδιοναυτιλίας και αυτόνομο αδρανειακό και δορυφορικό σύστημα ναυτιλίας. Χρησιμοποιεί ψηφιακό σύστημα χαρτών και μεταδίδει ψηφιακά στοιχεία μέσω οπτικών ινών για υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία. Επίσης διαθέτει ατρακτίδιο σκόπευσης.
Σύστημα Επικοινωνίας: Έχει 2 ασύρματους UHF/VHF. Ανταλλάσει δεδομένα με σύστημα τύπου Link-16. Διαθέτει επίσης δυνατότητα αυτόματης ανταλλαγής στοιχείων μέσω ράδιο καναλιών. Για μεγαλύτερη ασφάλεια διαθέτει και συστήματα κρυπτογράφησης στοιχείων και συνομιλιών από παρεμβολές και υποκλοπές.
Αυξημένη επιχειρησιακή διάρκεια ζωής: Αυξήθηκε η επιχειρησιακή ζωή σημαντικών κομματιών του αεροσκάφους. Ο κινητήρας έχει εξαιρετικά μεγάλη επιχειρησιακή ζωή για κινητήρα ρωσσικής κατασκευής.
Ραντάρ: Διαθέτει κεραία ηλεκτρονικής σάρωσης(ΑESA). Παρέχει δυνατότητες ανίχνευσης και παρακολούθησης εναέριων στόχων, κινουμένων στόχων εδάφους και επιφανείας και δυνατότητα χαρτογράφησης, αυτόματο σύστημα εξομάλυνσης της πτήσης σε χαμηλό ύψος και προηγμένο σύστημα ελέγχου βολής και άφεσης οπλισμού.
Ηλεκτροοπτικό σύστημα:
- Η εμβέλεια ανίχνευσης εναέριου στόχου είναι 50 km.
- Η εμβέλεια αποστασιομετρησης κινουμένων στόχων εδάφους είναι 30 km.
- Η εμβέλεια αποστασιομέτρησης εναέριων στόχων είναι 20 km.
- Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 4 εναέριους στόχους, ανιχνεύοντας την υπέρυθρη (ΙR) ακτινοβολία που εκπέμπει ο στόχος.
- Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 2 στόχους εδάφους.
- Ικανότητα ανίχνευσης ταυτόχρονα 2 στόχων αέρος και 1 εδάφους.
Σύστημα αυτοπροστασίας: Έχει υπερσύγχρονο 3ης γενιάς σύστημα εκτόξευσης θερμοβολίδων, παραπλανητικών φωτοβολίδων. Ο δέκτης προειδοποίησης και αναγνώρισης του παρέχει πληροφορίες διόπτευσης και τύπου της απειλής. Διαθέτει επίσης συστήματα προειδοποίησης ραντάρ, ακτινοβολίας, λέιζερ, εισερχόμενων πυραύλων και προηγμένα συστήματα παρεμβολών (Jammer). Το σύστημα αναφέρεται ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την στοχοποίηση των πυραύλων αντιραντάρ. Για το σύστημα αυτοπροστασίας αναφέρεται ότι λειτουργεί σε σε τρια διαφορετικά επίπεδα λειτουργίας: αυτοάμυνα, αμοιβαία προστασία και προστασία ομάδας.Το σύστημα αυτοπροστασίας θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παροχή δεδομένων στόχευσης σε ορισμένους τύπους πυραύλων που θα φέρει το αεροσκάφος, όπως οι πύραυλοι αντιραντάρ και πύραυλοι με σύστημα παθητικής καθοδήγησης.
Μείωση του ίχνους: Για τη μείωση του ίχνους του σκάφους έχουν χρησιμοποιηθεί και υλικά που απορροφούν την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία. Επιπλέον η καλύπτρα απέκτησε ειδικό επίχρισμα ώστε να μην μπορεί η ακτινοβολία ραντά να εισέλθει στο πιλοτήριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μείωση του μεγέθους των κάθετων σταθερών, και τροποποιήσεις σε θυρίδες προσιτότητας και κεραίες συνέβαλαν στη μείωση του ίχνους. Θεωρείται ότι με αυτές τις βελτιώσεις το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του Sukhoi είναι αντίστοιχο ενός F-16, γεγονός σημαντικό με δεδομένο το μέγεθός του. Το ηλεκτρομαγνητικό ίχνος του Su-35BM εκτιμάται σε 2-4 m2, σημαντικά μικρότερο σε σχέση με προγενέστερα μοντέλα όπως το Su-30 MKI όπου φθάνει τα 20 m2, και κοντά στο ίχνος του EF2000, το οποίο αναφέρεται ότι περιορίζεται σε 1 m2.
Το αεροσκάφος διαθέτει 12 εξωτερικούς φορείς, 4 κάθε από κάθε φτερό και 4 κάτω από την άτρακτο.
- 1 πυροβόλο GSh-301 30 mm
- Αέρος-αέρος: 5x R-37M (AA-X-13), 10x R-77 (AA-12), 6x R-73M2 (AA-11). Το αεροσκάφος θα μπορεί να φέρει την νεώτερη έκδοση R-74 με βελτιωμένα ηλεκτρονικά και μεγαλύτερη αντοχή σε ηλεκτρονικά αντίμετρα.
- Aέρος-εδάφους: 1x Kh-59MK, 6x Kh-29TE(L), 6x S-25LD,
- Αέρος-επιφανείας: 5x Kh-35U, 6x Kh-31A
- Αντι-ραντάρ: 5x Kh-58U5hE, 6x Kh-31P
- Το αεροσκάφος μπορεί να φέρει και να εκτοξεύσει πυραύλους cruise με ακτίνα > 300 χιλιόμετρα.
- To SU-35BM θα μπορεί να μεταφέρει τις νεώτερες εκδόσεις του R-77 με κινητήρες ramjet και μεγαλύτερη εμβέλεια. Επίσης θα μπορεί να μεταφέρει τον πύραυλο KS-172-1 μακράς ακτίνας δράσης της Novator, με αναφερόμενη εμβέλεια > 300 km.
Βόμβες
- Καθοδηγούμενες με λέιζερ (Laser Guided Bombs): 8x LGB-250, 8x KAB-500KR, 3x KAB-1500KR
- Βόμβες ελεύθερης πτώσης (Dumb Bombs, μη καθοδηγούμενες): 10x FAB-500, 18x FAB-250
Στις παραπάνω 2 εικόνες, διακρίνουμε sukhoi σε άσκηση
Κατά την απογείωση... |
No comments:
Post a Comment